علت سقط مکرر

بی شک تجربه مادر شدن و به آغوش کشیدن فرزند وصله به جان برای هر زنی بی نظیر ترین تجربه زندگی بوده است.

از مادر شدن بگویم از حسی نابی که انسانی را در رحم خود با دل و جان می پرورانید و از معجزه خلقت برایتان بگویم که در زمانی کوتاه انسانی به جهان اضافه می کنید. باور کنید از چنین حس نابی نمی توان گذشت ، اگر زنی بنا به دلائلی فرزند خویش را در مرحله ی جنینی از دست بدهد، فقط خدا می داند که چه دردی می کشد، حال دیگر با روح و جسم آشفته خود چه کند؟ با خیال پردازی ها و تمام آمادگی های لازم برای تولد این فرزند از خرید لباس و لوازم بگیر تا زندگی کردن لحظه لحظه از عمر خود با این جنین ، به راستی زنانی که دچار سقط جنین می شوند چه حالی می شوند ؟ آیا دو مرتبه می توانند روح و جسم  خود را بازسازی کنند تا مجدداٌ اقدام به فرزندآوری کنند؟  بله من می گویم می شود و شده زنانی قوی دوباره آواره های خودرا ساخته اند و زندگی را از سر گرفته اند.

اینک می خواهیم به مقوله سقط جنین ، علل و درمان آن بپردازیم.

علت سقط مکرر

سقط جنین چیست؟

به زبان ساده، به دوره اتمام بارداری بدون تولد فرزند سقط جنین گفته می شود.

سقط جنین می تواند به دو گونه اتفاق بیافتد، نوع اول آن به طور ناخواسته و بنا به دلائلی جسمی و روحی که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد، نوع دوم آن به طور ارادی و خود خواسته با استفاده از انواع روش های دارویی یا جراحی برای پایان دادن به بارداری های ناخواسته ، که  می توان قبل از 3 ماهه اول بارداری انجام داد، در غیر این صورت فرد متحمل آسیب های بیشماری می شود.

علائم سقط جنین  کدام اند؟

• خونریزی های منقطع از واژن
  • لکه بینی یا ترشح لخته خون های سنگین تکه تکه
  • برون ریزی بافت یا مایعی از واژن همراه با درد خفیف یا شدید
  • احساس درد شدید در نواحی شکمی و زیر شکمی

علت سقط مکرر چیست؟

• اختلالات هورمونی
  • واکنش و ضعف سیستم ایمنی
  • مشکلات جسمی در رحم مادر
  • داشتن سابقه ی بیماری مانند: دیابت ، تیروئید
  • اختلالات و ناهنجاری های رحمی
  • اختلالات کروموزومی جنین که از پدر و مادر به طورمستقیم به ارث می برد و ایجادمی شود.
  • سبک زندگی غلط
  • تبعیت از رژیم غذایی نامناسب ، خوردن فست فوی جات و عدم دریافت پروتئین و ویتامین های لازم .
  • عدم رعایت بهاشت جسمی
  • ضربه خوردن بر اثر رخ دادن اتفاق یا صانحه ایی
  • فشار خون غیر طبیعی
  • مصرف انواع مختلف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • استعمال دخانیات و قلیان

درمان سقط جنین

درمان  باید از نظر جسمی و هم از نظر روحی صورت گیرد. درغیر این صورت درمان هر کدام بدون دیگری ناقص می شود و درمان سقط جنین زمانی تکمیل می شود که جسم و روح زن بازسازی شود و به حالت اولیه برگردد.

در ابتدا راهکار های درمانی جسمی می پردازیم. گزینه های درمانی که در اختیار بیماران گذاشته می شود بنا به شرایط و وضعیت جسمی و روحی فرد برگزیده می شود.

درمانگر براساس تجربیات خود و حالاتی که بیمار تجربه کرده است، روش درمان را انتخاب می کند.

می توان با استفاده از خدمات پزشکی و دریافت دارو های مخصوص باقی مانده بافت  جنینی را از بدن بیمار خارج کرد.

و اگر بافت به حدی سنگین و زیاد بود پزشک با عمل جراحی آن را خارج می کند تا باقی مانده بافت به رحم زن آسیبی نرساند.

درمان روحی بیمارباید توسط روانشناس و روانپزشک انجام شود و از حوزه کاری و خدماتی تیم پزشکی بیمارستان خارج می شود و به یک درمانگر روانکاو ارجاع داده می شود تا روحیه اعتماد به نفس و امید به زندگی در آنان جوانه بزند و رشد کند و در آخر به ثمر بنشیند.

هزینه درمانی سقط جنین

اگر به فکر هزینه های درمانی سقط جنین هستید و به دنبال در پی بهترین متخصص درمان ناباروری در جنوب تهران می گردید می توانید با تحقیق و پرس و جو بدان پی ببرید و خانم دکتر اعظم محمدی را به شما معرفی می کنیم تا در محل سکونت و منطقه مورد نظر شما با بهترین دکتر متخصص درمان ناباروری آشنا شوید و دیگر نگران هزینه های درمانی تان نباشید، چون مبلغ قابل توجهی از آن را بیمه متقبل می شود و با انتخاب بهترین متخصص درمان ناباروری در نزدیک محل زندگی خود دیگر نیازی نیست برای رفت و آمد خود هزینه کنید و این گونه میزان چشم گیری از هزینه های تان کاهش می یابد.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص

همیشه برای انجام هر کاری به بهترین نحو ممکن باید به بهترین های آن حوزه مراجعه کرد، حالا اگر مبحث درمانی در میان باشد دیگر این امر یک اجبار به حساب می آید چون سلامتی دًر گران بهایی است که به راحتی به دست نمی آید. برای کشف  بهترین متخصص زنان باید بر اساس فاکتور های زیر بنایی برای  انتخاب بهترین پزشک عمل کرد.

فاکتور هایی از قبیل : سنجش میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده، بررسی سوابق تحصیلی و پژوهشی ، تعداد درمان های  موفقیت آمیز، میزان پایبندی به اخلاق حرفه ای و مدارا با بیماران . در انتخاب بهترین بودن متخصصین تاثیر گذار  است.

نتیجه گیری

در چگونگی بروز این علائم بسته به سقط در کدام مرحله از بارداری است، قبل از سه ماهه اول بارداری علائم به صورت خفیف تری رخ می دهد، بعد از سه ماهه اول بارداری علائم سقط دردناک تر و شدید بروز داده می شود.

در ادامه در هر صورت مشاهده هر کدام از علائم نام برده شده سریعاٌ به پزشک مراجعه کرده و همراه با کمک پزشک درمان را آغاز کنید، اهمیت دارد زیرا اگر سقط به خوبی درمان نشود باعث بروز خسارات جبران ناپذیری مانند نازایی می شود.

چنانچه در انتخاب بهترین متخصص زنان در تهران هستید و برای یافتن یک پزشک خوب منبع مطمئن و موثقی در اختیار ندارید می توانید به لینک سبز رنگ مراجعه نمایید

17 + دوازده =