درمان عفونت در زنان

یکی از مشکلات رایج زنان که می تواند سلامت زن و شوهر را به خطر بیاندازد و گاه در روابط زناشویی تاثیر بگذارد، ایجاد عفونت در واژن است که به آن واژینیت می گویند. این بیماری در شرایط مختلف و به علتهای متنوعی ایجاد می شود و گاه باوجود رعایت نکات بهداشتی، بازهم پیش می آید. به همین دلیل آشنایی همه زنان و حتا مردان با این بیماری بسیار لازم است و شناخت روشهای درمان آن، علل به وجود آمدنش و فعالیت های لازم برای مبارزه با آن، موجب توانایی در پیشگیری از آن شده و سلامت زندگی زناشویی را از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد کرد.

درمان عفونت در زنان

عفونت واژن یا واژینیت

این بیماری در اکثر زنان و حتی چند بار در زندگی آنها پیش می آید. در شهرهای بزرگ مثل تهران اگر به مطب یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید خواهید دید که مراجعه زنان به خاطر این بیماری نزد پزشک تا چه اندازه زیاد است. بنابراین برای زنانی که در تهران و به ویژه جنوب تهران زندگی می کنند جای هیچ نگرانی نیست و می توانند با مراجعه به بهترین متخصص زنان در تهران این مشکل را یگیری و درمان کنند.

انواع واژینیت

عفونت واژن در زنان با خارش و درد و ترشحات همراه است و به طور کلی به سه دسته تقسیم میشود، باکتریایی، انگلی، قارچی.

نشانه های عفونت واژن

این بیماری بسته به علت پیشآمدن آن علائم مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

• تغییر رنگ، بو یا میزان ترشحات واژن
  • خارش در ناحیه واژن
  • درد در هنگام دخول
  • درد در زمان ادرار کردن
  • خونریزی ضعیف از ناحیه واژینال

علل عفونت واژن

باکتریایی؛ این مشکل بیشتر در اثر روابط جنسی پیش می آید. در اثر ورود باکتریهای مهاجم به محیط واژن و عدم تعادل بین باکتری های خارجی با باکتریهای مدافع واژن شاهد بروز این بیماری می شویم.

قارچی؛ اگر در محیطی که دارای میزان زیاد آلودگی قارچی در اطراف خود یا در بخش هایی از محیط بدنمان یا لباسها و حوله ها و رخت خواب قرار بگیریم احتمال بروز عفونت قارچی در بسیاری از نقاط بدن به ویژه واژن افزایش می یابد.

انگلی؛ در اثر ورود انگلهای خاصی به محیط واژن ایجاد می شود. معمولاً هر سه حالت انگلی و باکتریایی و قارچی در اثر دخول و یا محیط استخر می توانند به وجود بیایند.

راه های پیشگیری

• از حضور بدون رعایت نکات بهداشتی در چشمه های آب گرم، وان حمام و استخر بپرهیزید
  • استفاده از پد و نوار بهداشتی معطر، تامپون، لباس زیر نامناسب و حوله غیربهداشتی و… می تواند خطرناک باشد
  • شست شوی غیر اصولی در دست‌شویی به شدت موثر است
  • عدم شستشوی محیط واژن با صابون و شامپو و… که تعادل PH واژن را به هم می زند

درمان واژینیت

برای درمان این مشکل حتماً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا ابتدا علت و نوع آن را تشخیص داده و سپس با کمک داروهای مورد نیاز به مبارزه با آن بپردازد. راهکارهای دیگری نیز برای درمان آن در خانه وجود دارد که با مشورت متخصص زناشویی می توانید از آنها بهرهمند شوید.​

اگر جهت درمان مشکلات عفونی دستگاه ادراری خود به دنبال بهترین متخصص زنان در تهران هستید می توانید از همین لینک کمک بگیرید.

​با تشکر از گروه سایت دکتر اعظم محمدی متخصص زنان ، زایمان و نازایی

چهار × سه =